Vés al contingut
PROFESSORAT

LLISTAT DEL PROFESSORAT - CURS 2023

Llicenciat al Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València en piano i direcció de cors. Becat a Londres per l’Instituto de Música Valenciano, estudia direcció d’orquestra en el Royal College of Music, llicenciant-se en Postgraduate in Orchestral Conducting i Postgraduate in Advanced Orchestral Conducting amb els professors Neil Thomson i John Carewe. Treballa habitualment en aquest centre amb les orquestres RCM Sinfonietta, RCM Orchestra i RCM Symphony, tant en assaigs com en concerts. Guardonat amb els premis de direcció d’orquestra ‘August Mann Price’ i dues vegades el ‘Norman del Mar Conducting Price’.

El 2004 dirigí orquestralment les representacions de Manon de l’Èscola d’Òpera de Sabadell amb notable èxit. Guardonat amb el segon premi en el III Concurs Internacional per a Directors d’Òpera ‘Luigi Mancinelli’ a Orvieto, tercer premi en el Concorso Internazionale ‘Antonio Pedrotti’ a Trento i primer premi del Concorso per Giovani Direttore d’Opera ‘Franco Capuana’ a Spoleto, tots ells a Itàlia, país en el qual debutà amb gran èxit de crítica i públic dirigint a Spoleto L’elisir d’amore i posteriorment Il matrimonio segreto, de Cimarosa. Per Òpera a Catalunya ha dirigit Le nozze di FigaroLuisa FernandaLa flauta màgicaCançó d’amor i de guerraLa CenerentolaLa rosa del azafránSuor AngelicaGianni SchicchiDon GiovanniCosì fan tutte i, la temporada passada, el concert Homenatge a la sarsuela Il barbiere di Siviglia de Rossini, rebent el beneplàcit de públic i crítica.

Nascuda a Barcelona on realitza els seus estudis de música i cant i es perfecciona posteriorment amb els mestres Gino Becchi, Paul Schillawsky i Peter Harrison. Des del seu debut al Gran Teatre del Liceu la temporada 1979/80 amb Rigoletto La traviata, és convidada a participar regularment en la programació del mateix,  destacant produccions com ElektraLa fiammaLa Dama de PiquesLohengrinManon Lescaut La Vierge, de Jules Massenet, en el rol de Maria Magdalena (Palau de la Música) al costat de Montserrat Caballé i sota la direcció musical del mestre José Collado. D’altres participacions al Liceu són l’estrena a l’Estat de l’òpera Sly, de Wolf Ferrari, amb Josep Carreras, sota la batuta de David Giménez, i DiefFrau onhe schatten de Richard Strauss, amb Eva Marton i Peter Schneider al capdavant de l’orquestra.

Igualment, ha participat a les temporades d’òpera de diverses províncies espanyoles destacant el debut al Teatro de la Zarzuela de Madrid amb l’òpera Ermione de Rossini, el 1988, compartint cartell amb Montserrat Caballé i Chris Merritt, seguint-li altres títols com Adriana LecouvreurSuor AngelicaLa Dama de PiquesIl trovatoreLa traviata Lucia di Lammermoor entre d’altres. El 1992 canta Die Walküre Adriana Lecouvreur a Bilbaoaquesta darrera amb Mirella Freni i Jaume Aragall.

Prossegueixen temporades a Oviedo, Tenerife, Las Palmas, Madrid, Auditorio de Galicia (Cavalleria rusticana) i el debut al Festival Internacional de Peralada el 1996 amb La traviata sota la direcció escènica de Luis Iturri i musical de Marco Armiliato. L’estiu de l’any següent canta al Festival Internacional d’Edimburg la sarsuela La verbena de la Paloma de Tomás Bretón i el 2001 és cridada de nou a l’empordanès Festival de Peralada cantant Gianni Schicchi amb Joan Pons i dirigida musicalment pel mestre Miguel Ángel Gómez Martínez.

A la tasca en òperes cal sumar-li recitals, concerts i oratoris com l’Stabat Mater de Rossini al Teatro Arriaga de Bilbao, La Passió segons San Mateu de Johann Sebastian Bach al Palacio de Festivales de Santander, Die Letze Worte de Joseph Haydn al Teatro Falla de Cádiz o el Requiem de Mozart a l’Auditorio de Zaragoza. A més a més participà en el Simposi Internacional J. S. Bach en commemoració del 250 aniversari de la seva mort interpretant música barroca a l’Auditori de Barcelona.

Ha cantat sota la direcció de batutes de renom com les dels mestres Alberto Zedda, Romano Gandolfi, Marco Armiliato, Miquel Ortega, Antoni Ros-Marbà, Theo Alcántara, José Collado i Mark Ermler entre d’altres. Alhora, en el camp escènic ha rebut ordres de directors com Núria Espert, Emilio Sagi, Lluís Pasqual, Jacques Deflo, Michael Hampe, Hans Hollman, Mario Gas, Calixto Bieito, Andreas Homoki, Hugo de Ana, etc.

A l’actualitat participa regularment en concerts d’organitzacions benèfiques cantant acompanyada de col·legues i alumnes i amb la col·laboració dels mestres Manuel Burgueras, Manel Ruíz i Jordi Romero al piano. Es tracta de fundacions com la de Josep Carreras, Dr. Clarós, Silvestre, MAP i Pro Etiòpia i Togo. Des de 1997 exerceix una important tasca com a professora de cant, tècnica vocal i de respiració impartint Master Classes a Espanya (Madrid, Barcelona, Sevilla), Itàlia (Roma, Reggio Calabria, Vibo Valentia), França (Nantes) i el 2011 a Gdansk (Polònia). Igualment, ha format part del jurat de diversos concursos de cant com el Manuel Ausensi de Barcelona o el Francesco Cilea de Reggio Calabria. Alhora és cofundadora del Curs de Cant de Camerata Sant Cugat, l’any 2003, on des d’ençà participa activament.

Nascut a Terrassa. Cursa estudis a l’Escola d’Arquitectura de Barcelona. Doctor per la UAB amb una tesi sobre dramatúrgia musical. Membre fundador de la companyia de teatre El Globus i del Centre Dramàtic del Vallès, del qual ha estat director fins el 1992. Des del 1974 és professor d’interpretació a l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona i forma part del Consell de Direcció del mateix des del 1983, sent-ne posteriorment nomenat director (1992-2002). Professor en el Máster en Estudis Teatrals de la UAB. Actualment és el director de la Fundació per a l’ESMUC. Ha realitzat prop de trenta muntatges teatrals com a director d’escena.

Des de fa uns anys s’ha especialitzat en la direcció escènica d’òpera i ha realitzat la posada en escena de títols com Così fan tutte (1991) amb la Wiener Taschenoper. Ha col.laborat amb l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell per al cicle Òpera a Catalunya com a director d’escena de les òperes Il barbiere di Siviglia (1986, 1995, 1998 i 2011), Don Pasquale (1992 i 2000), Madama Butterfly (1993), Un ballo in maschera (1993) Roméo et Juliette (1994), La Cenerentola (1994 i 2007), Il trovatore (1995), Le nozze di Figaro (1996 i 2005), Così fan tutte, (1997 i 2010), Die Fledermaus (2000), La traviata (2001), L’italiana in Algeri (2001), La bohème (2002), Lucia di Lammermoor (2003), Manon (2004), La flauta màgica (2006), Suor Angelica i Gianni Schicchi (2008) i Don Giovanni (2009). Forma part del professorat de l’Escola d’Òpera de Sabadell des de la seva fundació.

Llicenciat en interpretació a l’Escola Superior d’Art Dramàtic del Vallès (Institut del Teatre) i estudis d’interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona. Membre del ‘Teatro Fronterizo’, debuta com actor l’any 1986 amb José Sanchís Sinisterra i l’obra Ñaque o de piojos y actores, i com a autor i director amb Sergi Belbel i l’espectacle Minimmal Show. A partir de 1990 compagina la direcció de teatre i òpera amb l’actuació, la docència i la música. Actualment és professor d’interpretació i director d’escena del ‘Taller d’Òpera’ de l’Escola Municipal de Música de Terrassa, professor d’interpretació del Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i director d’escena de la ‘Jove Companyia d’Òpera’. Ha dirigit Cavalleria rusticana i Pagliacci (2006) i, des del 2003, és ajudant de direcció del primer cast i director adjunt de l’Escola d’Òpera de Sabadell, amb Pau Monterde, en 14  produccions per a la AAOS.

Pianista argentina, obté el títol superior de piano en el Conservatorio Nacional Carlos López Buchardo, de Buenos Aires. Inicia els seus estudis de repertori líric amb els mestres Ronaldo Rosa, Susana Cardonnet i Dante Ranieri, i de cant amb els mestres Pedro Álvarez y Marta Corbacho. Fou becada per l’Institut d’Estudis Wagnerians durant 1985, 1986 i 1987. Sotsdirectora del Cor d’Òpera de Buenos Aires des de la seva creació. Va treballar com a mestre preparador al Teatro Roma d’Avellaneda, Teatro Argentino de La Plata, Teatro del Libertador General San Martín de la ciutat de Córdoba i com a pianista en les càtedres de cant i repertori de l’Instituto Superior de Arte del Teatro Colón de Buenos Aires.

Titulat superior pel Conservatori Municipal de Música de Barcelona, treballa des de l’any 2002 a l’Institut del Teatre de Barcelona (Conservatori de dansa i Escola Superior d’art dramàtic). Ha participat en muntatges de més de 100 títols d’òpera, sarsuela i musicals.

Nascut a Barcelona, comença els seus estudis de piano amb Pianistes i Concertistes com Carme Talleda i Antoni Besses, deixebles del catedràtic Frederic Gevers al Conservatori d’Amberes, on més tard es traslladarà a estudiar al Conservatori Superior de Música de Barcelona El Bruc amb el catedràtic i concertista Ramón Coll, i posteriorment amb Carles Marques i Rita Wagner catedràtica del conservatori superior de Budapest. Des de ben jove es dedica al repertori i s’especialitza a acompanyar cantants. Forma part dels Amics de l’Òpera de Sabadell des de 2005 on col·labora com a Pianista de l’Escola d’Òpera.

Nascuda a Sabadell. Va estudiar música al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona, on va cursar la carrera de piano, a més de solfeig, harmonia i estètica, i va obtenir el títols de professora de piano i cant. Al llarg dels estudis va obtenir màximes qualificacions. Va estudiar, també, repertori operístic i va començar a actuar al Gran Teatre del Liceu a partir de la temporada 1957-58.

Al llarg de la seva dilatada carrera artística com a cantant, l’han dirigida prestigiosos mestres com Anton Guadagno, Uve Munt, Leopold Hager i Giorgio Sebastian, entre altres. Ha comptat amb directors d’escena de la talla de Felsestein, Jean Pierre Ponelle i Friedrich. Ha interpretat òpera a nombrosos escenaris d’Europa, els Estats Units i Amèrica del Sud.

L’any 1982 va fundar l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell i quatre anys més tard, el 1986, abandonà la carrera musical per dedicar-se plenament a l’organització i direcció de les temporades d’òpera de Sabadell. Per mitjà d’aquesta associació, i amb col·laboració de la Generalitat de Catalunya, es va crear el circuit d’Òpera a Catalunya, que permet representar per diverses ciutats catalanes les diferents produccions operístiques produïdes a Sabadell.

També ha patrocinat l’Orquestra Simfònica del Vallès i el Concurs Engenio Marco per a Joves Cantants, refundat en l’Escola d’Òpera Sabadellenca. El 2001 va rebre la Creu de Sant Jordi i, el 2006, la Medalla de la ciutat de Sabadell al mèrit cultural.