ARTISTES
Temporada 2020 - 2021

Intèrprets

Maite Alberola

Soprano – Aida – Aida

Nascuda a València el 1982, realitza els seus estudis de cant i viola en el Conservatori de València amb el tenor Miguel Bou. Actualment rep lliçons d’Enedina Lloris. Guardonada en diversos concursos: primer premi en el Concurso Ciudad de Logroño, tercer premi en el Concurso Internacional Pedro Lavirgen, primer premi Mirna Lacambra de Sabadell, segon premi en el  Manuel Ausensi, tercer premi, premi de sarsuela i premi del públic en l’Operalia de Plácido Domingo i altres. Ha debutat en els teatres més importants d’Espanya, com el Teatro Real, Teatro Campoamor, Gran Teatre del Liceu, Palau de les Arts, Festival de Peralada, entre d’altres. També en el Teatro Carlo Felice de Gènova i el Festival Saito Kinen al Japó. Ha estat dirigida per directors de la talla d’Adrian Leaper, Antoni Ros Marbà, Lorin Maazel, García Asensio o Daniel Gil de Tejada, entre d’altres. Participà a l’Escola d’Òpera de Sabadell interpretant la Comtessa de Le nozze di Figaro i tot seguit cantà ja aquest personatge en el Gran Teatre del Liceu. Per a Òpera a Catalunya ha protagonitzat Maruxa, Così fan tutte, Les contes d’Hoffmann, Roméo et Juliette, La traviata, La bohème i Carmen (Micaëla), amb una  exquisida musicalitat. Té enregistrats en DVD Katiuska, Orfeo ed Euridice i Roméo et Juliette.

Pau Armengol

Baríton – Sagristà – Tosca

Nascut a Sabadell, inicia els estudis musicals de piano i solfeig a la seva ciutat. L’interès pel cant líric li arriba posteriorment de la mà del que és el seu mestre, Carlos Chausson. A més, ha rebut lliçons de tècnica vocal de Jaume Aragall, Eva Mei, Celso Albelo, Mariella Devia o Plácido Domingo. També ha rebut lliçons d’interpretació musical de mestres com Stanislav Angelov, Francisco Poyato, Roger Vignoles o Jocelyne Dienst-Bladin. Després d’obtenir el títol de doctor en Química Teòrica i Computacional per la Universitat Autònoma de Barcelona, guanya el concurs Mirna Lacambra per accedir a l’Escola d’Òpera de Sabadell per a interpretar el rol de Leporello de l’Òpera “Don Giovanni” de W.A. Mozart. Posteriorment ha tornat al teatre sabadellenc amb assiduïtat. Ofereix recitals arreu del territori català, espanyol, i europeu, debutant el rol de Figaro de “Le nozze di Figaro” de W.A. Mozart a Weimar (Alemanya), entre altres. La temporada 18-19 és seleccionat pel Centre de Perfeccionament Plácido Domingo del Palau de les Arts Reina Sofía de València, on ha compartit escenari amb veus com Leo Nucci, Celso Albelo o Marco Spotti. A més, ha desenvolupat els rols de Dulcamara (L’elisir d’amore), Colas (Bastian und Bastienne), Frank (Die Fledermaus) o Sprecher/Priester (Die Zauberflöte) entre altres. En el camp de l’Oratori i el Lied, recentment ha debutat en el concert inaugural del Festival Life Victoria 2020 com a Life New Artist i ha estat seleccionat com a perceptor de la Beca Bach-Fundació Salvat 2020. Ha estat dirigit per mestres com Karl-Friedrich Beringer, Roberto Abbado o Plácido Domingo.

Alejandro Baliñas

Baix – Angelotti – Tosca

Estudia piano en el conservatori de Santiago de Compostela, finalitzant els estudis l’any 2017. Posteriorment estudia cant a Santiago i Coruña, l’any 2019 entra aconsiguint les màximes qualificacions al Conservatori del Liceu i en Luigi Cherubini de Florencia. Actualment és becat de la Fundación Ferrer-Salat i segueix formant-se en el Conservatorio del Liceu amb Carlos Chausson. Va participar a les dues últimes temporades líriques de Amigos de la Ópera de A Coruña (Recital i “La verbena de la paloma“), i a Sabadell participant en les 3 últimes Escola d’Òpera (Falstaff, La Cenerentola i La flauta màgica). A més a més de rebre classes magistrals de Carlos Chausson en rep de Francesca Roig, Juan Jesús Rodríguez i Manuel Burgueras, entre d’altres.

Sara blanch

Soprano – Reina de la Nit – La flauta màgica

Soprano lírico lleugera nascuda a Darmós (Tarragona). Estudià al Conservatori de Sabadell amb Elisenda Cabero i finalitzà els seus estudis de cant al Conservatori Superior del Liceu de Barcelona. Va debutar a Pesaro (Itàlia) l’any 2013 i, seguidament va debutar el rol de la Reina de la Nit de “La flauta màgica” de Mozart a l’Escola d’Òpera de Sabadell, amb el Concurs Mirna Lacambra (AAOS). Després d’haver obtingut el reconeixement en diversos concursos, destacant el “Concurs Internacional de Cant Montserrat Caballé” (2014), el “Josep Mirabent i Magrans de Sitges” (2015) i el concurs “Tenor Viñas” (2016), on va obtenir vuit premis, hem pogut seguir els seus passos en diversos teatres i festivals de renom, com ara el Palau de la Música i el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, el Teatro de la Zarzuela i el Teatro Real de Madrid, el Kurtheater de Wildbad (Alemanya), el Teatro Regio de Torino (Itàlia), el Maestranza de Sevilla, el Campoamor d’Oviedo, el Teatre Tchaikovsky de Perm (Russia), o els Festivals de Peralada i de Musiques en Fête, a les Chorégies d’Orange (França), entre d’altres.

Luis Cansino

Luís Cansino

Baríton – Il Barone Scarpia – Tosca

Baríton d’origen gallec, és habitual en importants temporades internacionals d’òpera, destacant com Sulpice / La fille du regiment, Dulcamara / L’elisir d’amore, Lluna / Il trovatore, Germont / La traviata, Monforte / I vespri siciliani, Carlo / la forza de la destinació, Amonasro / Aida, Iago / Otello, Barnaba / la Gioconda, Sharpless / Madama Butterfly, Scarpia / Tosca o els protagonistes de Nabucco, Macbeth, Rigoletto, Simon Boccanegra, i Falstaff.

Ha participat en les estrenes mundials de El canto de los volcanes i La marimba arrecha, ambdues de Álvarez del Toro, Fuenteovejuna (Muñíz) y La casa de Bernarda Alba (Ortega) així com en la recuperació d’Ezio (Händel), La Dolores (Bretón), El sueño de una noche de verano (Gaztambide), i Rénard the fox (Stravinsky).

Destacat intèrpret de sarsuela, va rebre el 2015 el Premi a la Trayectoria Profesional de la Asociación Española de Amigos de la Lírica a. Ha estat guardonat per la Asociación Músico-Cultural “Pedro Lavirgen”, el Instituto Sonorense de Cultura, el Departamento de Cultura de México DF, la Fundación Arte Lírico de Bogotá i la Asociación Romanza-Ópera de Lima. Premi “Revelación Lírica” ​​a Mèxic el 1993, va participar, el 1998, en els actes commemoratius de la Independència de Filipines, a la Gala 150 Aniversario del Teatro de La Zarzuela de Madrid (2006) i el 2010, va actuar a Le Concert Noble de Bruxelles amb motiu de la Presidència Espanyola de la Unió Europea. El 1990 va guanyar el Concurs de Cant ” Francisco Alonso “.

Carles Daza-bn

Carles Daza

Baríton – Amonasro – Aida

Nascut a Barcelona, realitza la carrera universitària de Veterinària a l’UAB i cursa estudis de cant al Conservatori del Liceu. Al 2004 desenvolupa la seva primera experiència escènica dins de l’espectacle “La Petita Flauta Màgica” del grup Els Comediants, organitzat pel Gran Teatre del Liceu. A l’ any següent debuta amb el paper de Il Conte di Almaviva de Le Nozze di Figaro de W.A. Mozart al Teatre La Faràndula de Sabadell dins del cicle Òpera a Catalunya. La seva carrera avança i debuta al Gran Teatre del Liceu la temporada 2006-2007 amb l’òpera Manon de Massenet. Desde aleshores canta a algun dels principals coliseus espanyols com el Teatro Campoamor de Oviedo, Ópera de Bilbao (ABAO) amb L’italiana in Algeri d’Emilio Sagi, Teatro Villamarta de Jerez, Teatre Principal de Maó, Teatre Principal de Palma de Mallorca, Auditorio Alfredo Kraus de las Palmas de Gran Canaria, Teatro de la Maestranza de Sevilla o l’Auditorio Baluarte de Pamplona. L’any 2006 realitza el seu debut internacional al Teatre Nacional de Panamà, consolidant la seva trajectòria a teatres de Colòmbia, Ecuador, Brasil, Corea del Sud, Itàlia o Oman (Royal Opera House Muscat). Al gener del 2017 torna al Gran Teatre del Liceu amb el “Werther” de Massenet, cantant en successives temporades “La Fille du Régiment”, “Hamlet” i “La Gioconda”.

Ha treballat sota les ordres de directors musicals com Víctor Pablo Pérez, Yves Abel, Michele Mariotti, Daniel Gil de Tejada, Alain Altinoglu, Pedro Halffter, Daniel Oren, Marco Armiliato o Guillermo García Calvo i de registes de la talla de David McVicar, Emilio Sagi, Alfred Kirchner, Willy Decker, Laurent Pelly, Joan Anton Rechi, Pier-Luigi Pizzi o La Fura del Baus (amb l’espectacle “Carmina Burana”).

Juan Carlos Esteve-bn

Juan Carlos Esteve

Baix – Metge – Macbeth

Neix a Barcelona, on comença els seus estudis de cant. Rep classes de Concepción Espinosa, Jordi Homs, Francesca Roig i Carlos Chausson. Realiza masterclass amb Eduard Giménez, Carmen Bustamante, Dalmau González i Jaume Aragall, entre d’altres. Primer premi de la 8a Primavera Lírica de Premià de Mar, en el VI Certamen Internacional d’Habaneras per solistes de Torrevieja 2015 i a la Gala Lírica de Graus 2016. Ha representado diversos personatges de sarssuela i òpera com Don Diego de El huésped del Sevillano, White de Black, el payaso, Simpson de La Tabernera del Puerto i Felipe de La Revoltosa, Masetto de Don Giovanni, Don Basilio de Il Barbiere di Siviglia, Fra Laurent de Romèo et Juliette, Sarastro de La flauta màgica, Alidoro de La Cenerentola, Dulcamara de L’elisir d’amore, Colline de La bohème, Conde Rodolfo de La Sonnambula, Uberto de La Serva Padrona, Don Geronimo de Il Matrimonio Segreto, entre d’altres.

Carolina Fajardo

Carolina Fajardo

Soprano – Dama de Companyia – Macbeth

Nascuda a Tarragona, inicia el seu contacte amb la música a través del piano al Conservatori Professional de Música de Tarragona. Segueix amb els seus estudis de cant líric amb la soprano Teresa Valls i Teresa Garrigosa al Conservatori Professional de Vila-seca obtenint la qualificació de Premi Extraordinari i on rep els consells del tenor Josep Bros i el baríton Àngel Òdena Àngel Òdena. Així mateix, rep consells de la mà de la mezzosoprano Cecilia Bartoli a la Haus für Mozart de Salzburg.

Ha rebut classes de perfeccionament dels mestres Cynthia Sanner, Lorraine Nubar (Juilliard School), Ana Luisa Chova i Kurt Widmer. Actualment, continua la seva formació de la mà de Carmen Bustamante i els repertoristes Alan Branch i Ricardo Estrada. El 2017 va ser guardonada amb el primer premi Concurs Camerata Sant Cugat. Entre el seu repertori operístic destaquen rols com Dona Elvira (Don Giovanni), Mimì (La bohème), Liù (Turandot), Micaëla (Carmen) i Desdemona (Otello).

Enrique Ferrer-bn

Enrique Ferrer

Tenor – Mario Cavaradosi – Tosca

Neix a Madrid. Comença els seus estudis en el Real Conservatorio de Música. En breu es becat per l’Academy of Vocal Arts de Filadelfia on es gradua en art líric sota la tutela de Christopher Macatsoris i Bill Schuman perfeccionant-se posteriorment a Madrid i Milà amb el Mestre Vincenzo Spatola. Ha estat premiat en varis concursos de cant com: Logroño, Jaume Aragall, Ernesto Lecuona a La Habana i Luciano Pavarotti a Filadelfia. Desde molt temprana edat és un cantant asidu als principals teatres i auditoris espanyols on desenvolupa un repertori notable tant de sarsuela com d’òpera. En l’àmbit internacional li avalen teatres com: Teatro de la Ópera de Roma, Teatro Carlo Fenice de Génova, Teatro de La Fenice de Venezia, Teatro Rossini de Pesaro, Teatro Massimo Bellini de Catania, Teatro Lirico de Cagliari, Teatro Comunale Alighieri de Ravenna, Ópera de Montecarlo, Teatro Châtelet en Paris, en les Operas de Montpellier, Lyon, Rouan, Versalles, Estrasburgo, en la Ópera de Colonia en Alemania entre molts d’altres. Ha cantat en festivals d’òpera tan prestigiosos com: Arena de Verona, Festival Giacomo Puccini de Torre del Lago, Festival Internacional de Ópera de Aspendos o Festival Internacional de Música y Danza de Granada. Ha col.laborat amb el segell discogràfic 𝐷𝑒𝑢𝑡𝑠𝑐ℎ𝑒 𝐺𝑟𝑎𝑚𝑚𝑜𝑝ℎ𝑜𝑛 en el disc de sarsuela Viva Madrid i va realitzar pel segell discogràfic Bongiovanni la gravació en DVD de l’òpera La leggenda di Sakuntala de F. Alfano realitzada en el Teatro Massimo Bellini de Catania. Amb l’AAOS recentement ha participat en títols com Otello, Manon Lescaut, Carmen, Pagliacci i Cavalleria rusticana.

Joan Garcia2-bn

Joan Garcia

Baríton – Spoletta – Tosca

Es va iniciar musicalment a l’Escolania-Coral de Sant Agustí de Sabadell. Posteriorment al Barcelona Opera Studio, Asociación d’Amics de l’Òpera de Sabadell i Acadèmia Savall. Ha rebut classes de cant de Montserrat Caballé, Jaume Aragall, Isabel Penagos, Carlos Chausson, Fiorenza Cedolins, Raquel Pierotti, Francesca Roig, Roberto Accurso i María Gallego, entre altres. Ha treballat amb els repertoristes Mark Hastings, Manel Morante, Ricardo Estrada i Josep Buforn. Ha interpretat els rols operístics de Papageno (La flauta màgica), Giorgio Germont (La Traviata), Belcore (L’elisir d’amore), Escamillo (Carmen), Sílvio (Pagliacci). En sarsuela ha interpretat els rols principals de La Leyenda del Beso, La del Manojo de Rosas, La del Soto del Parral, Katiuska, Cançó d’Amor i de Guerra i La Legió d’Honor. En quan a oratori i cantates; Mesies de Händel, Passió segons Sant Mateu de Bach, Carmina Burana d’Orff, Oratori Nadal de Saint Saens, Petita Missa Solemne de Rossini, Requiem de Fauré. Ha treballat amb La Fura dels Baus i Comendiants. Guardonat amb el 3r premi al Concurs Mirabent Magrans 2012, 3r premi masculí al Concurs de Cant de Logroño 2011, va ser un dels guanyadors del XIV Concurs Mirna Lacambra 2010. Ha cantat al Gran Teatre del Liceu, Palau de la Música Catalana, Maestranza de Sevilla, Teatro Arriaga de Bilbao i el Teatre Principal de Maó.

Antoni Lliteres-bn_opt

Antoni Lliteres

Tenor – MacDuff – Macbeth

D’Artà (Mallorca), neix i creix en la cultura popular. Inicia la seva educació formal a l’Escola Municipal de Música d’Artà. Cursa els estudis de cant de Grau Professional al Conservatori de Palma amb Joana Llabrés; i els de Grau Superior al Conservatori del Liceu amb Eduard Giménez, i al Conservatori de les Illes Balears amb Josep Ribot. Des del 2018 acudeix a l’IYDV dirigit per Dolora Zajick als EUA i actualment treballa amb Darrell Babidge (The Juilliard School of Music NY). El 2013 debuta al Teatre Principal de Palma de Mallorca i esdevé fixe en les temporades d’òpera. El 2018 guanya el 3r Premi al Concurs Josep Mirabent i Magrans (Catalunya) i el 2019 el 1er Premi al Concurs Internacional Ciudad de Logroño (La Rioja). El 2019 debuta al Teatro de La Zarzuela (Madrid) amb rol protagonista en Sueño de una noche de verano  de J. Gaztambide; debuta Alfredo (La Traviata G. Verdi) a Milà (Itàlia) amb l’orquestra La Verdi, i Rodolfo (La bohème, G. Puccini) amb la JONC al Palau de la Música Catalana. El 2020 canta novament Alfredo (La Traviata, G. Verdi) amb l’AAOS (Catalunya) i debuta Tamino (Die Zauberflöte, W. A. Mozart) al Teatre Principal de Palma (Mallorca).

Toni Marsol

Toni Marsol

Baríton – Macbeth – Macbeth

Inicia la seva carrera en el Conservatori de Cervera, acabant-la en el Conservatori del Liceu, on obté el Premi d’Honor de Cant. Ha actuat a l’Estat Espanyol i a la majoria de països europeus amb les orquestres més rellevants del panorama musical, tant en el camp de l’òpera com en el de l’oratori i recital. Destaquen entre les seves actuacions les dutes a terme en les temporades del Gran Teatre del Liceu, el Teatro Real, el Cicle Òpera a Catalunya, el Teatro de la Zarzuela o el Barbican Center de Londres, entre d’altres, amb música que va des del Renaixement i Barroc fins a estrenes absolutes i enregistraments de obres de les nostres compositores i compositors més actuals. Pel Cicle Òpera a Catalunya ha intervingut en quinze títols, l’últim la temporada 2018-2019 amb Falstaff de Verdi, obtenint sempre grans èxits.

Maribel Ortega

Maribel Ortega

Soprano – Lady Macbeth i Tosca – Macbeth i Tosca

Nascuda a Jerez de la Frontera, es titula en Cant per la Guildhall School of Music and Drama de Londres i en el Conservatori Superior de Música del Liceu amb Enriqueta Tarrés. Guanyadora de nombrosos concurs lírics i beques com: Rosa Maria Tarruel, Otoño Lírico Jerezano, Mirabent i Magrans, Germans Pla, Ciudad de Zamora, Jaume Aragall, ha rebut el premi Cantant Revelació de la crítica dels Amics del Liceu pel seu Lady Macbeth (2007, Sabadell) i Millor veu femenina dels Amics del Teatre Principal de Palma per “Nabucco” (2016, Palma). Va començar la seva carrera amb el rol de Norma del cicle Òpera a Catalunya (2006), i, des de llavors, ha interpretat la majoria dels rols protagonistes del repertori líric dramàtic tant a Espanya com a l’estranger. Entre ells destaquem les col.laboracions amb el Gran Teatre del Liceu (Ortlinde, “Die Walküre”, 2014), l’Ópera de Oviedo (Abigaile, “Nabucco”, 2015; Brünnhilde; “Siegfried”, 2017; Helmwige, “Die Walküre”, 2015 i Turandot, 2012), amb el Teatro São Pedro de Brasil (Lady Macbeth, “Macbeth”), en el Palau de les Arts sota la direcció de Davide Livermore i Roberto Abbado (Elena, “I Vespri Siciliani”, 2016); en el Festival de Peralada (Cio-cio-san cover, “Madama Butterfly”, 2017) i en el Teatro alla Scala sota la direcció musical de Valery Gergiev i Pier Giorgio Morandi (Lady Macbeth cover, “Macbeth”, 2013). Una relació especial la uneix a Òpera a Catalunya amb la que ve col.laborant des del principi de la seva carrera i on destaquem al menys les seves interpretacions d’“Un ballo in maschera” (2007), “Suor Angelica” (2008), “Il Trovatore” (2009), “Turandot” (2015) i “Otello” de Verdi (2016). Recentment ha sigut Aida al Teatro Cervantes de Málaga i Cio-cio-San “Madama Butterfly” en el Teatro Villamarta de Jerez i ha debutat el rol de Senta “Der fliegende Holländer” a Santiago de Compostela i Vigo.

Carlos Enrique Ortiz-bn

Carlos Enrique Ortiz

Tenor – Malcom – Macbeth

Nascut a San Juan, Puerto Rico, és egresado de Conservatorio de Música de Puerto Rico (CMPR), on va estudiar sota la tutela del tenor porto-riqueny Antonio Barasorda. Va continuar els seus estudis graduats amb la Professora Marta Matheu al Conservatori Superior de Música de Liceu de Barcelona, ​​gràcies a la beca de la “Fundació Conservatori de Liceu”. Al 2018 és guanyador de el Concurs Mirna Lacambra en la seva edició XXII, on interpreta el paper de Fenton en l’òpera Falstaff de G. Verdi, com a part de l’Escola d’òpera de Sabadell. Ortiz Rivera, en la seva curta trajectòria, ha interpretat rols com ara: Jenik de la Núvia Venuda (B. Smetana), Schmidt de Werther (J. Massenet), el paper titular a Thamos (W.A. Mozart), i també, li va donar vida a el paper de Tamino de La Flauta Màgica (W.A. Mozart), el qual ha interpretat en el CMPR, el New York Lyric Opera i al Palau de la Música Catalana. Més recentment, va interpretar el paper de Gastone en la producció de Traviata (G. Verdi) amb Amics de l’Òpera de Sabadell (2020).

Carles Pachón-bn_opt

Carles Pachón

Tenor – Papageno – La flauta màgica

Nascut a Navàs, inicia els seus estudis de cant de la mà del mestre Jorge Sirena, després d’haver estudiat música a l’escola municipal de música de Navàs i del seu pas per la Polifònica de Puig-Reig i el Cor Amics de l’Òpera de Sabadell. Ha estat premiat als concursos: Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, Concurso Internacional de Canto Alfredo Kraus, Concurs Mirna Lacambra (2015 i 2016), participant en llurs escoles d’òpera. També va participar en la prestigiosa Accademia Rossiniana, Alberto Zedda – Pesaro (2018), reconeguda internacionalment per als intèrprets de la música de G. Rossini. El seu repertori inclou: òpera: Le Nozze di Figaro, Don Giovanni, Così fan tutte, La Cenerentola, Madama Butterfly, Il Viaggio a Reims, Una voce in OFF, Cançó d’amor i de guerra, La scala di Seta, Le cambiale de matrimonio, L’inganno felice, entre d’altres. Concerts simfònics: Carmina Burana, Requiem de Mozart i 9a Simfonia de Beethoven. També ha participat en espectacles immersius per a públic nouvingut al món de l’òpera com Simfonova – La rebotiga de l’òpera, o l’espectacle Papà Mozart, compartint escenari amb els actors Joan Pera i Roger Pera. Aquesta temporada debuta com a Papageno de “La flauta màgica” de Mozart amb els Amics de l’Òpera de Sabadell. Entre els seus futurs compromisos hi figuren el paper de ‘Dandini’ dins de la temporada de Les Arts a València en l’òpera La Cenerentola i la seva participació en la 9a Simfonia de Beethoven amb l’OSV en commemoració del 250è aniversari del naixement de Beethoven, entre d’altres concerts i recitals.

*temp*

Alejandro Roy

Tenor – Radamès – Aida

Nascut a Gijón (Astúries) va debutar en el Teatro de la Zarzuela de Madrid amb La fille du regiment. Va començar la seva carrera com a tenor líric-lleuger abordant rols principals d’òperes com Il barbiere di Siviglia, La sonnambula, L’Elisir d’amore, Beatrice di Tenda, Lucrezia Borgia o Lucia di Lammermoor. La seva veu va anar evolucionant cap a tenor líric-spinto i ha estat en aquest repertori on ha collit els majors èxits de la seva carrera interpretant rols protagonistes d’obres com Norma (Bilbao), Don Carlo (Kopparberg, Split), I pagliacci i Cavalleria rusticana (Palma de Mallorca, Jerez, Stralsund, Szczecin), Tosca (Verona, Oviedo, Bari, Trieste, Niça, Torre de l’Estany, Treviso), Il Tabarro (Innsbruck), Le Villi (Mallorca), La Bohème (Verona, Mallorca, Gijón), Carmen (Verona, Bilbao, Salerno), Turandot (Nàpols), La traviata (Mòdena, Piazenza, Càller, Macerata), Macbeth (Verona, Savonlinna, Oviedo , Màlaga), Nabucco (Barcelona, ​​Bilbao, Auckland, Udine). Entre les seves actuacions més recents destaca el debut en el paper de Radamàs a l’Aida de Giuseppe Verdi al Teatro Cervantes de Màlaga així com al Festival Lírico de Medinaceli. El passat estiu també es va produir el seu debut a Torre del Lago, el més prestigiós festival italià dedicat íntegrament a Giacomo Puccini, on va protagonitzar la funció d’inauguració de la temporada com Dick Johnson a La fanciulla de l’West així com la funció de cloenda de la mateixa com Cavaradossi de Tosca bisant la famosa ària “E lucevan le stelle” a petició d’un públic entusiasta. Recentment també ha debutat en el paper de Samson a l’obra Samson et Dalila de Saint-Saëns al Festival Internacional de Mèrida en una producció que ha rebut unànimes elogis de públic i crítica. La seva col·laboració amb un dels temples de la lírica més importants a nivell mundial, al Metropolitan Opera House de Nova York, es va iniciar en la temporada 18/19 com a cover del prestigiós tenor Jonas Kaufmann a La fanciulla de l’West havent finalment debutat sobre l’escenari novaiorquès com Calaf de Turandot a l’octubre de 2019 amb un rotund èxit, confirmant d’aquesta manera la seva especial idoneïtat vocal per a les obres compostes pel mestre Giacomo Puccini. Recentment ha participat a la gala lírica d’obertura als Amigos de la Ópera de A Coruña compartint escenari amb Sondra Radvanovsky, Carlos Álvarez i Simón Orfila. Les seves properes cites inclouen compromisos en el Teatro de la Zarzuela de Madrid, Ópera de A Coruña, Ópera de Oviedo, Festival de Zarzuela de Oviedo, Festival Puccini de Torre del Lago, Teatro Nacional de Praga, Landestheater de Innsbruck o Theater Orchester Biel Solothurn, entre altres.

Marc Sala

Marc Sala

Tenor – Tamino – La flauta màgica

Nascut a Barcelona, ​​destaca en els rols mozartians i de bel canto romàntic italià. Va estudiar al Conservatori del Liceu amb el tenor Eduard Giménez i a València amb Ana Luisa Chova. Ha assistit a masterclass amb Montserrat Caballé, Raúl Giménez, Leyla Gencer, Luciana Serra, Dolora Zajick o Jaume Aragall. Va estudiar Història de l’Art a la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha cantat al Gran Teatre del Liceu, Palau de la Música Catalana, Auditori de Barcelona, Festival Grec, ​​Teatro Campoamor de Oviedo, Ópera de Las Palmas, Teatro Mario del Mónaco de Treviso, Teatro Comunale di Ferrara, Festival Rossini de Wildbad i en diverses temporades dels Amics de l’Òpera de Sabadell. Gustavo Dudamel el va sel.leccionar per cantar la 9a Simfònia de Beethoven a Santiago de Compostela. Obté un premi al Concurs Viñas (2016) i és finalista del Concurs Internacional Montserrat Caballé (2015). La seva discografia inclou les òperes “Le siège de Corinthe” de Rossini (Naxos) i “Gaziel” de Granados (Tritó).

Carmen Solís

Carmen Solís

Soprano – Tosca – Tosca

La soprano Carmen Solís, després de finalitzar els seus estudis al Conservatori Superior de la seva ciutat natal, Badajoz, va perfeccionar la seva formació amb Teresa Berganza, Peter Philips, o Kevin Smith, entre d’altres. Va ser guanyadora de nombrosos concursos com el Manuel Ausensia, Operalia, Francesc Viñas, etc.

Al llarg de la seva carrera ha actuat al costat de les principals orquestres del nostre país: Orquestra Simfónica de RTVE, Orquestra del Gran Teatre de Liceu, Orquestra Simfónica de Bilbao, per esmentar algunes, en escenaris com el: Teatro Real, Teatro de la Zarzuela, Gran Teatre de Liceu, i a l’estranger, amb orquestres com Staatskapelle Halle, Orchestre de l’Opéra de Québec, entre d’altres.

Ha estat dirigida per directors de prestigi de Plácido Domingo, Adrian Leaper, Ros Marbà, Kazushi Ono, així com per grans directors d’escena com Emilio Sagi o Hu-go d’Ana.

Carmen Solís és una soprano que cultiva igualment el repertori líric i el simfònic, així com els recitals de cançó i lied.

Entre els seus més recents i propers compromisos destaquen: el paper principal de Madama Butterfly a Saragossa i Osca, Liu a Turandot (Puccini) a l’Auditori de Barcelona al costat de l’OBC i l’enregistrament del disc “la seduzione” amb les cançons de cambra de Verdi al costat del pianista Rubén Fernández Aguirre amb la discogràfica IBS Classical.

jeroboam copia

Jeroboám Tejera

Baix – Sarastro i Banco – La flauta màgica i Macbeth

Natural de Tenerife, s’inicia a la música amb la guitarra, bandúrria, llaüt i clarinet. Estudia cant en el Conservatori Superior de Música de Tenerife i seguidament amb el tenor Joan Ferrer Serra. Cursos vocals amb el director d’orquestra Carlos Aransay, la soprano Dolores Aldea, la mezzo Natalia Gavrilan i els tenors Raúl Giménez i Vittorio Terranova. Cursos d’interpretació escènica amb els professors Miquel Gorriz i Pau Monteverde y expressió corporal amb el professor Jordi Vilà. L’any 2007 rep el Primer Premi en el Concurs de Cant Mirna Lacambra, obtenint una beca d’estudis de perfeccionament a l’Escola d’Òpera de Sabadell per interpretar el rol de Don Magnifico en La Cenerentola de Rossini. Va participar com a solista a l’estrena mundial i posterior enregistrament de l’obra simfònico-coral Misa de Conmemoración d’Emilio Coello, a Tenerife i en el concert realitzat a la catedral de l’Almudena de Madrid.

El seu repertori operístic inclou els rols més representatius de la seva corda de baix-baríton. Ha interpretat aquests rols en la seva majoria a diferents teatres i auditoris repartits per tota la geografia nacional. Ha cantat sota la batuta de mestres com Alberto Zedda, Maurizio Barbacini, Gianluca Martinenghi, Alessandro Vitiello, Alessandro d’Agostini, Elio Orciuolo, Sir Colin Davis, Alain Guingal, Timothy Redmond, Hillary Griffiths, Ludmila Orlova, Lu Jia, Pedro Halftter, Miquel Ortega, José Miguel Pérez Sierra, Mariano Rivas, Alexis Soriano, Daniel Gil de Tejada, Diego Martin Etxebarria, David Etheve, Jorge Rubio, Tulio Galliardo o Víctor Pablo Pérez, entre d’altres.

Laura Vila-bn-min_opt

Laura Vila

Mezzosoprano – Amneris – Aida

Graduada al Conservatori del Liceu, s’ha format amb Dolors Aldea i Joan Ferrer Serra. Es va iniciar  amb l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Escola d’Òpera de Sabadell fent Dorabella a “Così fan Tutte” i després segueix participant habitualment a llurs temporades cantant els rols més importants per a la veu de mezzosoprano com són Amneris (Aida), Fenena (Nabucco), Adalgisa (Norma), Orfeo (Orfeo ed Euridice), Isabella (L’Italiana in Algeri), Carmen (Carmen), Éboli (Don Carlo), etc. Més actuacions destacades han estat Carmen a la inauguració del Jiangsu Gran Teather a Xina dirigida per Emilio Sagi, Zaida (Il turco in Italia) a Ópera de Oviedo, Flora (La Traviata) al Festival de Peralada, Maddalena (Rigoletto) a Zomeropera (Bèlgica), Lola (Cavalleria Rusticana) al Teatre Principal de Palma, Suzuki (Madama Butterfly) i Orlofsky (Die Fledermaus) al Festival d’Òpera d’Eivissa així com un rol a “Cendrillon” de Massenet a al Gran Teatre de Liceu i a “Moses und Aron” al Teatre Real. A l’Auditorio Nacional va cantar Amneris i la part de mezzo del Rèquiem de Verdi així com a un rol a “Elektra” amb la ONE. Recentment, ha participat com a Señá Rita a “La Verbena de la Paloma” a la temporada de la Corunya i com a Enrichetta a “I Puritani” a Ópera de Oviedo. Aquesta temporada estarà al Gran Teatre del Liceu amb “La Traviata” i “Contes d’Hoffmann”.

Directors Musicals

Daniel Gil de Tejada 3-bn

Daniel Gil de Tejada

Director d’orquestra i del cor – La flauta màgica, Macbeth, Tosca i Aida

Daniel Gil de Tejada és un dels directors més llorejats de la seva generació. Ha estat guardonat en sis concursos internacionals que l’han dut a dirigir a Itàlia, França, Polònia, Bulgària i Romania. Nascut a València, l’any 1999 es trasllada a Londres becat per l’Instituto Valenciano de la Música, per estudiar Direcció d’Orquestra en el Royal College of Music.

Treballa des de 2003 amb els Amics de l’Òpera de Sabadell on ha dirigit trenta-sis títols, destacant l’estrena a l’entitat sabadellenca d’òperes com Turandot i Manon Lescaut, de Puccini i Otello, Don Carlo i Falstaff, de Verdi.

Ha dirigit l’Orquesta Sinfónica de Madrid, Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Orquesta de Valencia, Orquestra Simfònica del Vallès, Orquesta de Córdoba, Orchestre Philharmonique de Nice, Orquestra Sinfònica G. Rossini, Orquestra del Teatro Sperimentale de Spoleto, Witold Lutoslawski Chamber Philharmonia, entre d’altres, en llocs com el Teatro Real de Madrid, Gran Teatre del Liceu, Auditori i Palau de la Música de Barcelona, Palau de la Música de València, Teatro Villamarta, Opéra de Nice, Teatro Pergolesi de Jesi, Teatro Sperimentale de Spoleto i Bulgaria Hall de Sofia.

Sergi Roca-bn

Sergi Roca

Director musical – Tosca

Nascut a Sabadell, va cursar el grau mitjà de piano i violí en el Conservatori d’aquesta ciutat i posteriorment estudis de composició a l’ESMuC (Barcelona) i a Berlin. Va cursar també el Grau en direcció d’orquestra a la Hochschule für Musik de Weimar i a Detmold, i seguidament el Màster a Weimar. Durant els seus estudis de direcció d’orquestra va tenir l’oportunitat de dirigir diverses orquestres a Alemanya. El 2011 crea i dirigeix l’Igor Ensemble, conjunt per interpretar arranjaments propis de música simfònica del segle XX. Del 2013 al 2015 fou director del Collegium Musicum Weimar. El 2018 fou semifinalista del Concurs Internacional de direcció d’orquestra de l’Òpera de Niça. Entre el 2014 i el 2018 va exercir com a Segon Kapellmeister i repertorista principal en el teatre de la ciutat de Nordhausen, a Alemanya, on dirigeix òperes com Nabucco, La bohème, L’elisir d’amore, operetes com Die Fledermaus i ballets com Romeo i Julieta, El trencanous, Giselle o El llac dels cignes, entre d’altres. El 2019 debuta a l’òpera de Kiel (capital del land d’Schleswig-Holstein, Alemanya) amb Il barbiere di Siviglia i el mateix any esdevé Segon Kapellmeister de l’òpera d’aquesta ciutat, iniciant la feina el mes d’agost. En aquesta primera temporada ha dirigit títols com Lucia di Lammermoor, Die tote Stadt o Il viaggio a Reims.

Directors d’Escena

Pau Monterde-bn

Pau Monterde

Director d’escena – La flauta màgica

Terrassa (1949). Arquitecte i director d’escena. Doctor per la UAB amb una tesi sobre dramatúrgia musical. Ha estat professor d’interpretació a l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, del qual fou director entre 1992 i 2002 i professor al Màster en Estudis Teatrals de la UAB i l’Institut del Teatre. Director de la Fundació per a l’ESMUC entre 2008 i 2011. Professor a l’Escola d’Òpera de Sabadell. Ha realitzat una trentena de muntatges teatrals com a director d’escena. El 1992 es va especialitzar en la direcció escènica d’òpera i ha realitzat més de trenta posades en escena operístiques, amb títols com Così fan tutte de Mozart, amb la Wiener Taschenoper, Le nozze di Figaro, Don Giovanni, Così fan tutte i Die Zauberflöte, de Mozart, L’italiana in Algeri, Il barbiere di Siviglia i La Cenerentola, de Rossini, Don Pasquale i Lucia di Lammermoor de Donizetti, Il trovatore, La traviata, Un ballo in maschera i Falstaff de Verdi, Roméo et Juliette de Gounod, Die Fledermaus de Strauss, Manonde Massenet, Madama Butterfly, La bohème, Suor Angelica i Gianni Schicchi de Puccini, amb l’AAOS per a Òpera a Catalunya.

Miquel Gorriz-bn

Miquel Gorriz

Assitent direcció d’escena – La flauta màgica

Llicenciat en interpretació a l’Escola Superior d’Art Dramàtic del Vallès (Institut del Teatre) l’any 1985, amb la presentació d’una tesina que obté Matricula d’Honor, i estudis d’interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona (1985-88).

Membre del Teatro Fronterizo, debuta com actor l’any 1986 amb José Sanchis Sinisterra i l’obra Ñaque o de piojos y actores, i com actor, autor i director amb l’espectacle Minim.mal Show al 1987. Actualment és professor d’interpretació i director d’escena del Taller d’Òpera de l’Escola Municipal de Música de Terrassa.

Dels seus últims espectacles destaquem: Papà Mozart, amb Roger i Joan Pera i l’Orquestra Simfònica del Vallès; Shirley Valentine de Willy Russell, amb Mercè Aránega; Cavalleria rusticana i Pagliacci, amb l’AAOS i l’OSV; El metge de Lampedusa, amb Xicu Masó, Teatre Lliure; ART de Yasmina Reza, amb Arquillué, Orella i Villanueva, Teatre Goya; Molly Sweeney de Brian Friel, Premi Quim Masó 201; Primer amor de Samuel Beckett, amb Àlex Ollé i Pere Arquillué, Festival Grec 2010. Estrena en castellà al Centro Dramático Nacional el 2018. Des de 2002 és ajudant de direcció del primer cast i director adjunt, amb Pau Monterde, de l’Escola d’Òpera de Sabadell, amb qui ha realitzat fins ara un total de vint produccions per a l’AAOS / OSV / Òpera Catalunya.

Carles Ortiz-bn

Carles Ortiz

Director d’escena, vestuari i tenor – Monostatos – La flauta màgica, Tosca i Aida

Inicia els estudis musicals a la seva ciutat, Terrassa, al Conservatori Professional de Música, on cursa els estudis de cant amb Dolors Aldea, obtenint el Premi d’Honor del Grau Professional. Segueix els estudis amb Enedina Lloris, José Luís Casanova i en l’actualitat amb Jaume Aragall. El 1996 participa en el primer curs de l’Escola d’Òpera dels Amics de l’Òpera de Sabadell. Ha realitzat masterclass amb Ana Luisa Chova, Marimí del Pozo i Gabriella Tucci. Ha cantat com a solista en rols secundaris com Don Basilio (Le nozze di Figaro), Gastone (La traviata), Normanno (Lucia di Lammermoor), Goro (Madama Butterfly), Trabucco (La forza del destino), Remendado (Carmen), Pong (Turandot) i ha arribat a cantar el rol principal d’Il barbiere di Siviglia i Nabucco en les produccions de Concerlirica a diverses ciutats de Espanya. Durant la seva formació com a cantant rep classes d’interpretació a l’Institut del Teatre de Terrassa per part de Frederic Roda i Francesc Nel· lo. L’any 2001 fa l’assistència d’escena de Rigoletto amb Jacobo Kauffmann i el 2002 l’assistència d’escena de Carmenamb Pere Francesch. Aquell mateix any debuta com a director d’escena de Madama Butterfly dins les temporades d’Òpera a Catalunya. Ha dut a terme més d’una trentena de títols d’òpera i sarsuela entre ells L’elisir d’amore, Carmen, La traviata, Rigoletto, La bohème, Manon Lescaut, Don Carlo, Macbeth, Nabucco, Turandot. Ha treballat a teatres d’arreu de Catalunya i Espanya com el Teatre Principal de Maó, Teatre Principal de Palma, Teatro Real Carlos III de Aranjuez o el Teatro Principal de Palencia. També va debutar amb Carmen al Teatre de l’Òpera de Donetsk d’Ucraïna.

Escenografia

Jordi Galobart-bn_opt

Jordi Galobart

Escenografia – Tosca i Aida

Nascut a Sabadell, estudia arquitectura a l’Escola d’Arquitectura del Vallès (ETSAV). Debuta com a escenògraf amb L’italiana in Algeri, de Rossini, l’any 2001. Posteriorment ha realitzat el disseny de les escenografies de Madama Butterfly (2002, 2008 i 2016), El giravolt de maig, Nabucco, Tosca, Cançó d’amor i de guerra, Macbeth, Un ballo in maschera, La rosa del azafrán, La traviata, Marina, Il trovatore, Il pirata, Maruxa, Carmen, Rigoletto, Les contes d’Hoffmann, L’elisir d’amore, Aida, Roméo et Juliette, Tosca, Nabucco, Norma, La bohème, L’italiana in Algeri, Turandot, Le nozze di Figaro, La serva padrona, Il segreto di Susanna, Otello, Manon Lescaut, Carmen i Don Carlo.

Anna Ponces-bn

Anna Ponces

Assistent direcció d’escena – Tosca i Aida

Escèniques. Estudia cant amb Mati Pinkas i posada en escena d’òpera amb Clara Armand i La Fura dels Baus. Compagina la direcció escènica amb la interpretació i la docència. Ha treballat en companyies de prestigi internacional com el Piccolo Teatro di Milano. Dirigeix regularment a la temporada d’Òpera de Cambra de Barcelona i enguany a la Temporada Lírica d’Andorra.

És professora d’interpretació per a cantants a l’Institut del Teatre, al Taller de Músics i al Conservatori de Sabadell. Realitza i presenta el programa El millor dels temps a Catalunya Música.

Elisabet Castells_opt

Elisabet Castells

Disseny d’escenografia i vestuari – La flauta màgica

Arquitecta per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona i graduada en Escenografia a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre, on actualment és professora i cap de Departament de Disseny Escènic. Des del 2001 inicia la seva carrera professional com escenògrafa per teatre, cinema i actes comemoratius amb directors com Juan Miranda, Melina Pereira, Manuela Lorente o Miquel Górriz. En el 2002 comença com escenògrafa en òpera amb directors escènics como Pau Monterde, Miquel Górriz o Susana Egea; Le nozze di Figaro, Die zauberflöte, Così fan tutte, Suor Angelica, Gianni Schicchi, Lucia di Lammermoor, La bohème, La Cenerentola, La traviata o Falstaff són alguns dels més de 20 títols realitzats per a l’Òpera de Catalunya, el Conservatori del Liceu de Barcelona o l’Escola Superior de Música de Catalunya.

Montse Figueras

Montse Figueras

Disseny de vestuari – La flauta màgica

Graduada en escenografia a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre i graduada en Estudis Superiors de Disseny d’Interiors a La Llotja. Actualment imparteix classes d’escenografia a l’Institut del Teatre, d’on també n’és la Secretària Acadèmica de l’Escola d’Art Dramàtic. També treballa com a docent a l’escola d’imatge i so ITES Barcelona dins el cicle de Realització Audiovisual. Des del 2004 ha participat en nombrosos muntatges de teatre, publicitat, TV, cinema i esdeveniments, tant en l’àmbit de l’escenografia com en el disseny de personatge i la il·luminació escènica. Amb directors com Pere Portabella, Magda Puyo, Miquel Gorriz, José Sanchis Sinisterra, Julio Wallovits o Alícia Gorina, en projectes com Die Still vor Bach, Parlour Song, Papa Mozart, Vagues notícies de Klamm, Flechas del Ángel del Olvido, Las Listas, Fronteres…en produccions del TNC, Sala Beckett, CCCB o TV3 entre d’altres.

Il·luminació

Nani Valls-bn

Nani Valls

Il·luminador

Natural de Barcelona. És batxiller superior i ha realitzat estudis de cinema. Ha treballat amb el Teatre La Cubana, Comediants, Nats Nus Dansa, Tortell Poltrona i moltes companyies de teatre i dansa fent gires a diversos països europeus i americans; al Festival Grec de Barcelona des del 1984 al 1999. A les Nits Culturals de Sant Pere de Sallavinera des de 1999 fins l’actualitat. Comença amb l’AAOS el 1999 i des de 2004 fa totes les produccions de la temporada, amb un gran èxit per part del públic i de la crítica.

Mestres Assistents Musicals

FOC_Logo-H

Andrea Álvarez

Pianista

FOC_Logo-H

Anna Crexells

Pianista

FOC_Logo-H

Marta Pujol

Pianista

FOC_Logo-H

Viviana Salisi

Pianista

Tècnics

FOC_Logo-H

M. Carmen Muñoz

Sastressa

FOC_Logo-H

Eva Selma

Sastressa

FOC_Logo-H

Raül Vilasis

Realització d’escenografia i Cap de muntatge

FOC_Logo-H

Berta Vidal

Realitzacio d’escenografia i muntatge

FOC_Logo-H

Nani Bellmunt

Cap de maquillatge

FOC_Logo-H

Alicia Machín

Cap de perruqueria

FOC_Logo-H

Joan Buisan

Tècnic

FOC_Logo-H

Isabel Marcet

Tècnica

FOC_Logo-H

Francisco Castro

Tècnic

FOC_Logo-H

Pere Sánchez

Tècnic

FOC_Logo-H

Roc Lain

Tècnic

FOC_Logo-H

Jep Vergés

Tècnic

FOC_Logo-H

Mario Bordanova

Tècnic

FOC_Logo-H

Javi Simón

Tècnic