Vés al contingut

LA TEMPORADA D’ÒPERA A CATALUNYA TANCA LA GIRA DE MADAMA BUTTERFLY AMB XIFRES HISTÒRIQUES D’ASSISTÈNCIA

  • Un total de 12.300 persones han assistit a les 14 funcions de ‘Madama Butterfly’, que han tingut un rècord de públic amb una ocupació mitjana del 97% en un total de 12 teatres diferents
  • La producció es va estrenar el 15 de febrer al Teatre La Faràndula de Sabadell, on es van representar tres funcions amb un total de 3.161 espectadors i el 98% d’ocupació
  • Després de l’estrena a Sabadell, la producció s’ha pogut veure arreu del territori gràcies a la gira que ha passat per Reus, Sant Cugat, Barcelona, Vic, Manresa, Girona, Granollers, Viladecans, Lleida, Tarragona i Cornellà de Llobregat
  • Amb aquesta producció, la ciutat de Cornellà de Llobregat s’ha incorporat al circuit d’Òpera a Catalunya amb una rebuda aclaparadora per part del públic, que ha omplert l’auditori
  • La Fundació Òpera a Catalunya ha reafirmat amb aquesta gira la seva voluntat d’apropar l’òpera a tothom i facilitar l’accés a la cultura a través d’iniciatives dirigides a diferents col·lectius
  • La darrera producció de la temporada és ‘Il Trovatore’ de G. Verdi, que s’estrenarà al Teatre La Faràndula de Sabadell el proper 26 d’abril i entre el 5 i el 21 de maig es presentarà en gira per Catalunya

 

Sabadell, 20 de març de 2023

 

Ahir, diumenge 19 de març, va finalitzar a l’auditori de Cornellà de Llobregat la gira de la producció Madama Buttefly de G. Puccini, que es va estrenar el passat 15 de febrer al Teatre La Faràndula de Sabadell, on també van tenir lloc dues representacions més el 17 i el 19 de febrer. En total s’han representat 14 funcions en equipaments de 12 ciutats diferents: Teatre La Faràndula de Sabadell, Teatre Fortuny de Reus, Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès, Palau de la Música Catalana de Barcelona, L’Atlàntica de Vic, Teatre Kursaal de Manresa, Teatre Municipal de Girona, Teatre Auditori de Granollers, Atrium de Viladecans, Teatre de la Llotja de Lleida, Teatre Tarragona i l’auditori
de Cornellà de Llobregat.

Amb aquesta producció, la ciutat de Cornellà de Llobregat s’ha incorporat definitivament al circuit d’Òpera a Catalunya i ha confirmat la seva presència la temporada vinent. La funció d’ahir en aquesta ciutat va comptar amb un gran èxit de públic, que va omplir l’auditori i va poder gaudir per primera vegada d’un espectacle complet d’òpera en aquest equipament.

La gira de ‘Madama Butterfly’ ha exhaurit les entrades a 12 de les 14 funcions i ha tingut una ocupació mitjana del 97% amb un total de 12.300 persones assistents. Aquestes xifres representen una fita històrica per al Circuit Òpera a Catalunya, ja que fins ara cap altra gira havia assolit aquest nivell d’assistència per part del públic.

Per altra banda, les funcions de la gira han comptat amb la presència institucional del Sr. Josep Vives, Director General de Promoció Cultural i Biblioteques de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Carles de la Rosa, regidor de cultura de l’Ajuntament de Sabadell; la Sra. Esther Madrona, Tinenta d’alcaldia de cultura a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; i el Sr. Josep Oliu, President de Banc Sabadell.

La proposta ha tingut també una bona acollida per part de la crítica.

La soprano Tina Gorina mostra una veritable lliçó de cant en la producció de la Fundació Òpera Catalunya. – Jaume Radigales, Ara, 16/02/2023

Aquesta Butterfly, amb un planter de cantants de la pedrera, ha estat un èxit rotund, aplaudit amb entusiasme pel públic que omplia el teatre. – Roger Alier,
La Vanguardia, 18/02/2023

Ni la música de Puccini ni el libreto de Illica y Giacosa necesitan bombas de Hiroshima ni exabruptos escénicos para emocionar al público, y esto lo ha entendido muy bien el director de escena Carles Ortiz en uno de sus mejores trabajos al optar por la claridad expositiva, el gusto por el detalle y la gestualidad pertinente de todos los miembros del reparto. – Marcelo Cervelló, Ópera Actual, 20/02/2023

En definitiva, i malgrat que són poques les persones que poden haver testimoniat totes les Butterfly de la història de la factoria de Sabadell, una suma de factors va esclatar per fer d’aquesta producció, sens dubte, una de les millors. – Albert Torrens, Revista Musical Catalana, 27/02/2023

L’esplèndida veu de la solista contribueix a aquest retrat més polièdric i madur, amb aguts ben projectats, un centre generós i un timbre homogeni i penetrant. Certament, Gorina és una soprano purament lírica i és possible que en un teatre més gran s’hagués trobat a faltar un punt d’empenta en els moments de més exigència dramàtica però l’elegància, delicadesa i subtilitat del seu enfocament resulten refrescants en un personatge que sovint acaba sent una caricatura. – Meritxell Tena, Núvol, 01/03/2023

 

Òpera per a tothom

Amb l’objectiu de fidelitzar i crear nous públics, des de la Fundació Òpera a Catalunya es continua facilitant l’accés als joves a través d’una promoció exclusiva dirigida a menors de 30 anys, que han pogut adquirir les entrades a totes les funcions del Teatre La Faràndula de Sabadell per només 10 euros. Un total de 183 joves han gaudit del programa en les representacions de ‘Madama Butterfly’.

D’altra banda, dins el programa Bib&Arts del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya del qual forma part la Fundació Òpera a Catalunya, s’ha ofert un total de 30 xerrades divulgatives sobre la producció ‘Madama Butterfly’ a diferents biblioteques de tot el territori, a càrrec del musicòleg Albert Ferrer Flamarich. Aquestes conferències s’engloben dins el projecte ‘Òpera a les biblioteques’ i es realitzen en coordinació amb els teatres que formen part del cicle Òpera a Catalunya, que poden oferir descomptes especials als grups assistents.

 

El Circuit Òpera a Catalunya

El Circuit Òpera a Catalunya està integrat per les ciutats de Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Manresa, Granollers, Reus, Girona, Vic, Tarragona, Lleida, Viladecans, Barcelona, Figueres, Cornellà i, en l’àmbit estatal, Santander com a part de l’expansió de la Fundació Òpera a Catalunya. El compromís d’aquestes ciutats i institucions fan possible que Catalunya compti amb un model únic que permet la difusió i accés democràtic de l’òpera al territori d’una manera eficient i sostenible.

La Fundació Òpera a Catalunya (FOC) està formada per l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell, l’Orquestra Simfònica del Vallès, la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Fluidra, i compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Sabadell, el Ministerio de Cultura y Deporte – INAEM, la Diputació de Barcelona i d’altres institucions, patrocinadors, col·laboradors i mecenes.